تبلیغات چاپی

یکی از شیوه های درآمدی گرافیست ها طراحی قالب ها و طرح هایی است که می توان از آن برای تبلیغات استفاده کرد

در یک عبارت ساده به فرایند چاپ و تکثیر کردن طراحی هایی که گرافیست ها انجام می دهند تبلیغات چاپی می گویند.

چاپ کارت تبریک را در این مقاله دنبال کنید

طراح ها می توانند برای انواع مختلف محصولات چاپی مانند : کاتالوگ ، بروشور ، ساک دستی ، سربرگ و … طرح درست کنند. هر یک از این محصولات به مراتب به درد یک نوع از کسب و کار می خورد و متناسب با آن کاربرد دارد.

انواع تبلیغات چاپی

تبلیغات مطبوعاتی

تبلیغات مطبوعاتی مانند تبلیغ کردن رویدادی از طریق روزنامه ها و نشریات است، یکی از قدیمی ترین انواع تبلیغات چاپی روزنامه ها و یا مجلات هستند.

استفاده از این روش مزایای در پی دارد که به آن می پردازیم :

مخاطب فقط یک خواننده است پس اهمیت پیدا می کند

مخاطب هنگامی که به خواندن می پردازد یعنی این که به دنبال چیزی جذاب می گردد پس تبلیغات خوب می توانند خیلی بیشتر موثر باشند

توجه داشته باشید روزنامه ها به دلیل اینکه هر روز چاپ می شوند ، از سوی خواننده هیچ دلیل برای نگه داشتن برگه باقی نمی ماند و روزنامه ها معمولا در آخر روز دور ریخته می شوند و یا صرف برخی از کار های دیگر می شوند.

اما مجله ها با ظاهر جذاب تری که دارند و البته هزینه بیشتری که مشتری در قبال آن پرداخت می کند به دور ریخته نمی شوند و ممکن است نگه داشته شوند و یا به سایر افراد معرفی گردند.

کاتالوگ در تبلیغات چاپی

این محصول چاپی برای شرکت های بزرگ و فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند و درواقع پلی هستند در میان مصرف کننده و تولیدکننده تا محصولات و یا خدمات را معرفی کنند.

فروشگاه ها ، سوپرمارکت ها ، شرکت های بزرگ ، دفتر های خدماتی و… از مراکزی هستند که با کاتالوگ ها سر و کار دارند.

بروشور در تبلیغات چاپی

بروشور ها هم مانند کاتالوگ ها کاربرد بسیار مناسبی در هر نوع کسب و کاری دارند، بروشور ها به صورت کلی برخی از ویژگی های یک محصول و یا خدمات را به مشتری ارائه می دهند.

بروشور ها معمولا شامل اطلاعاتی مانند رنگ ، وزن ، قیمت ، روش مصرف و.. را به مخاطب انتقال می دهند.

بروشور ها نیز انواع مختلفی دارند و در طرح ها و رنگ های مختلف چاپ می شوند، قیمت این ها ارزان تر از سایر تبلیغات است و مطالعه کردن آن بسیار ساده و شکیل است.

پوستر در تبلیغات چاپی

پوستر در تبلیغات چاپی

پوستر در تبلیغات چاپی

پوستر ها با ادغام خلاقیت گرافیک و هنر تبلیغات می توانند مخاطب را به خود جذب کنند ، پوستر ها از محصولاتی هستند که می توانند به راحتی مخاطب را مورد هدف قرار دهد و هدف خود را خالی کند.

پوستر ها همانند مثالی که باهم زدیم می توانند رویداد های مهم و اخبار جذاب را به خواننده منتقل کنند.

رنگ و طرحی که در پوستر ها مورد استفاده قرار می گیرد شاید از مهم ترین بخش های چاپ این محصول باشد ، با استفاده از پوستر ها مخاطبان شما چند برابر می شوند و شما نیازی به توجه به فرد ندارید.

شما می توانید پوستر خود را در محلی نصب کنید که روزانه هزاران نفر از آن جا گذر می کنند و تبلیغ شما را به صورت رایگان مشاهده می کنند. هر چه طرح و گرافیک و متن استفاده شما جذاب تر باشد مخاطب را به خودش بیشتر نزدیک می کند.

اوراق اداری در تبلیغات

اوراق اداری در تبلیغات

اوراق اداری در تبلیغات چاپی

به تمامی کاغذ هایی که در شرکت ها ، اداره ها مراکز و سازمان های دولتی و چه غیر دولتی ، چه رسمی و چه غیر رسمی استفاده می شود اوراق اداری می گویند.

در تمامی این مراکز کاغذ ها به یک شکل هستند و تفاوتی با یکدیگر ندارند و این به این دلیل است که برای این که کاغذ های اینجور مراکز نظمی بگیرند ، همگی به شکل هم هستند.به این کاغذ ها معمولا ست اوراق نیز گفته می شود.

مزایای تبلیغات چاپی

    مشتریان به راحتی با محصول ارتباط برقرار می کنند و اطلاعات مورد نظر خود را مشاهده می کنند.

    به دلیل کوچک و کم حجم بودن جابجایی راحتی دارند و می توانند دست به دست شوند.

    مشتری می تواند محصولات را با یکدیگر مقایسه کنند

    حذف شدن واسطه ها برای معرفی محصولات و…

    زمان هدر نمی رود و به دلیل افزایش تقاضا فروش سریع و بدون وقفه انجام می گردد.

    دسترسی خیلی سریع مشتریان به اطلاعات تماس مانند شماره و ایمیل

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd | تبلیغات چاپی