پیام تبلیغات در کسب و کار به چه معناست ؟

تاثیر تبلیغات بر فروش آیا راست است یا خیر ؟

آیا واقعا می شود بر رسانه های تبلیغاتی و شبکه اجتماعی اعتماد و متکی بود ؟

در یک تحقیق در یکی از دانشگاه های معتبر آمریکا سعی کردند نرخ بازگشت سرمایه یا همان تاثیر گذاری رسانه ها بر میزان فروش محصولات را سنجیده و امتحان کنند.

تبلیغات با تراکت را در این مقاله دنبال کنید

این گروه با تحقیق بر روی شرکت های بزرگ تجاری مانند پپسی که هزینه های یک میلیون دلاری را در رسانه ها بر عهده دارد و با تحقیق و مطالعه بر روی شرکت های کوچ تر به نتایج جالبی برخورد کردند که به چند نکته در اینجا بسنده می کنیم .

1- هیچ همبستگی میان دخل و خرج موجود نیست

به طور ساده و خلاصه هیچ آمار یا معیار دقیقی برای اینکه هرچقدر هزینه صرف تبلیغات می کنید و انتظار دراوردن آن به همان میزان است را نیست.

تاثیر تبلیغات

تاثیر تبلیغات | پیام تبلیغات

2- ارتباط نتایج با پیام

در این مورد میزان درامد تبلیغاتی دو شرکت که هم اندازه هم بودند مورد بررسی قرار گرفت ، هر دوی این شرکت ها به مخاطبین مشترک و یکسانی دست یافتتند.

اما با کمال تعجب یکی از شرکت ها باعث کسب درامد هنگفت منجر شد و شرکت دیگر بدون هیچ درامد قابل توجهی و واکنش مخاطبی دست پیدا کرد.

اما تفاوت این دو شرکت در چه بود ؟ جواب سادست ، در نوع پیام تبلیغ آن ها بود.

تبلیغاتی که هدف آن برانگیختن احساس مخاطب است همچون ایستگاه پرشی است که شرکت های کوچ را به سمت غول های تجاری پرتاب می کند اما ساختن و به آنتن بردن چنین تبلیغاتی ساده نیست.

امروزه شاهد این هستیم که شرکت های مختلف تجاری فقط سعی بر این دارند که نام های خود را وارد تبلیغات سفارشی کنند که البته در این نوع هیچ موفقیت و کسب رتبه قابل چشم گیری دیده و حس نخواهد شد.

در این تحقیق به این نکته رسیدند که چه در پیام های بازرگانی شما پخش و اجرا شود مخاطب آن را جزئی از شرکت شما می داند.

در اینجا به این نکته می رسیم که آیا تبلیغات شما خسته کننده است ؟

آیا مخاطب توانسته است هدف شما را در تبلیغات درک کند یا باور پذیر بداند ؟

تاثیر تبلیغات بر فروش

تاثیر تبلیغات بر فروش | پیام تبلیغات

برای مثال برای کسانی که صاحب حیوانات خانگی هستند تبلیغ نوع بشقاب حیوان شاید زیاد جالب و برانگیز نباشد ولی قطعا پخش یک استیک یا پیتزا نظر خیلی ها را به خود جلب می کند. مهم ارزش پیام برای مخاطب است.

3- پیشرفت نتایج همراه با تکرار

این موضوع را این طور بیان می کنیم که شما صاحب یک شرکت تجاری هستید و در سال اول با ساخت یک تبلیغ و پخش آن به موفقیت های خوبی می رسید.

با پخش متوالی همین آگهی در سال دوم قطعا شما به موفقیت دوبرابری می رسید و در سال سوم هم به همین ترتیب صاحب رشد سه برابری خواهید شد. اما در سال های بعد ممکن است نتایج روبه رشد یا با نگاهی عجیب رشد در حال سقوط باشد. علت آن را می توانید به نوع مخاطبین خود ربط دهید

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که با داشتن یک تبلیغ خوب و موثر با پخش در کدام رسانه صاحب یک موفقیت می شوید ؟

برای پاسخ گویی به این سوال راه های زیادی موجود است.

رسانه های بزرگ تبلیغاتی زیادی موجود است که شما را با کم ترین مسیر و وقت به هدف شما می رساند اما باید هزینه در این رسانه ها را دست کم نگیرید.

در عوض رسسانه های کوچک تبلیغات هم هستند مه می تواندد ما را به هدف رسانده ولی مسیر طولانی و مستمری را باید طی کنید و خب هر چه باشد هزینه در این رسانه ها ارزان و یا رایگان است.

انتخاب این رسانه ها با نوع خدماتی که انجام می دهید ارتباط مستقیم و موثری دارد.

برای تاثیر تبلیغات بر فروش در رسانه های تبلیغاتی می توان موارد زیادی را نام برد که عبارت است از :

بیلبورد و تبلیغات محیطی : این نوع تبلیغات در سطح کلان شهری می تواند برای شما مخاطبین زیادی را به ارمغان بیاورد.

رادیو : در رادیو هم میزان جمع آوری مخاطب بسیار زیاد است ولی تعیین منطقه جغرافیایی کار سختی است و بیشتر برای شرکت هایی مناسب است که محدودیتی در منطقه ، شهر یا کشور ندارند.

تلویزیون : یکی از موفق ترین و پربازدید ترین رسانه تلویزیون است. با پخش تبلیغ در تلویزیون به سرعت دیده و شنیده می شوید و فروش محصولات به سرعت در حال طی سعود به سمت نمودارهای پیشرفت است.

وای باید مراقب بود چرا اینکه وقتی در تلویزیون مطرح می شوید و مخاطب نام و برند تجاری شما را صدا می زند باید در طی مراحل بعدی نیاز مخاطب را دانسته و پاسخ گو باشید در غیر این صورت راه صد شبه را در عرض کوتاهی به سمت سقوط طی خواهید کرد.

نشریات : حضور در نشریات به رشد شما کمک می کند ولی میزان آن زیاد نیست چون مخاطب های مخصوص خود را دارد.البته می توانید با توجه به حرفه خود وارد نشریات تخصصی شوید و مخاطبین فعالی را جذب کنید.

دیجیتال : رسانه ها و شبکه های اجتماعی تازه نفس که در این مدت کوتاه به مخاطبین میلیونی رسیده اند بهترین بستر برای فروش محصولات شما هستند.

انتخاب اینکه کدام رسانه به پیشرفت شما کمک شایانی می کند بستگی به میزان تشخیص و قدرت ریسک پذیری شما دارد.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd  | پیام تبلیغات